امروزه هر فرد هر روز از یک کامپیوتر، گوشی هوشمند یا تبلت استفاده می‌کند. معمولا چنین ابزارهایی بر روی سیستم‌های عامل پرطرفدار کار می‌کنند: Windows, Linux, Android, iOS  و … برای محافظت از خود در برابر نظارت دولتی یا دور زدن انسداد جغرافیایی، باید از برنامه‌های خاصی استفاده کنید. امروزه یافتن VPN رایگان برای MacBook Pro چنین مشکلی نیست. اما یک فهرست آماده از سرویس‌های آزمایش شده به کاهش زمان جستجوی مستقل کمک می‌کند.

Atlas VPN

دانلود رایگان VPN برای 7Windows  ارائه می‌دهد، اما شما فقط می‌توانید از نسخه آزمایشی آن به مدت 30 روز استفاده کنید. سپس باید هزینه سرویس را پرداخت کنید. توسعه دهنده یک شرکت شناخته شده NordVPN است. بنابراین، همان ارزش‌ها در توسعه محصول در نظر گرفته شده است. اما مهم است به تفاوت‌های ظریف زیر را توجه کنید:

1- تعداد کمی از سرویس‌ها وجود دارد، بنابراین همیشه نمی‌توان از انسداد عبور کرد.

2- پایگاه آن در ایالات متحده آمریکا واقع شده است، جایی که انتقال داده‌های شخصی از نظر قانون مجاز است.

3- به دلیل بارهای سنگین، سرعت DNS ممکن است کاهش یابد.

در قلمرو فدراسیون روسیه، ممکن است مشکلاتی در پرداخت وجود داشته باشد.

TunnelBear

سرویس رایگان VPN برای Linux 500 مگابایت ترافیک می‌دهد. ماهانه به روز می‌شود. به علاوه، این برنامه طیف گسترده‌ای از گزینه های اضافی را ارائه می‌دهد. اما نسخه رایگان دارای محدودیت‌هایی است (فقط 3 سرور قابل دسترسی است).

Windscrib VPN

یک برنامه رایگان دیگر با گزینه‌های بسیار است. به لطف یک سیستم امنیتی قابل اعتماد، می‌توانید همزمان از اینترنت استفاده کرده و از شبکه خانگی خود محافظت کنید. اما این برنامه به دلیل تفاوت‌های ظریف زیر به عنوان نرم افزار رایگان (بصورت مشروط) محسوب می‌شود:

1- از 110 مکان موجود، تنها 10 مکان در نسخه موجود فعال هستند.

2- محدودیت ماهیانه 10 گیگابایت است.

برای ایجاد شرایط راحت برای گشت و گذار در اینترنت از طریق تلفن هوشمند خود، کافی است یک سرویس گیرنده VPN رایگان برای Android دانلود کنید. چنین برنامه‌هایی همچنین به پنهان کردن سریع داده‌های شخصی و  IP واقعی کمک می‌کند.